12 januari 2010

Mammagrupp

Idag satte min (eller kanske vår) föräldrargrupp igång. Finaly! Å andra sidan är det inte säkert att det blir fler än ett möte... men det är ju alltid nått! Det var ett gäng mammor, och en pappa faktiskt, med sina bäbisar. Några väldigt små, andra lite mer i Isabelles storlek, men jag tror att hon är en av de större. Vi sitter ju redan i matstol här hemma och börjar fundera över det här med smakpotioner, några andra var ju riktiga pluttisar. Lite matnyttigt hann vi väl med och vi bestämde att vi skulle ta en promenad i solna nästa vecka. Kan nog bli trevligt.

I morgon ska jag dock jobba en stund. Känns overkligt men mitt största problem är mest vad jag ska ha på mig. Min kostymer är inte kemtvättade sen i somras när jag åkte runt med dem i bilen höggravid, och ärligt talat så är jag riktigt osugen på att klämma in mig i en. Jag är ju faktiskt mammaledig och det får chefen acceptera, även om det är en intervju vi gör. Jag tänker bara sitta som passiv lyssnare, känna av situation och person och se och "lära".. Vi får se vad som händer. Tur att pappa/morfar ställer upp som barnvakt iallafall!

Apropå det här med bra sovtider, man ska aldrig ropa hej. I går somnade jag innan I, så jag vet inte när hon gav upp, men hon vaknade vid 2, ville ha mat och sen igen vid 6, och då var det morgon. Från lyxen att sova en hel natt, till nattamning, nått som hon faktist inte alls gjort hittills. Jag tror att det är något utvecklingssteg hon är i just nu (ska tydligen vara nått mellan vecka 14-17) så vi får kämpa på lite till och hoppas på att det löser sig av sig självt. Nu har vi iallafall börjat förrbereda inför dopet, riktigt bra. Men det här med dopsamtal trodde jag man skulle ha långt innan, men vi väntar fortfarande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar