21 januari 2010

effektivitet!

Ibland hinner jag med mer än vad jag tror på dagarna. Och detta trots en ömmande arm och ganska trött känsla över lag. Fick ju svinissprutan igår och även om jag trodde att jag skulle höra till den där halva procenten som utvecklade en fullfjädrad flunsa direkt (gärna inom en halvtimme efter sprutan då det började susa lite i öronen) så gick det bra. Hade ordentligt ont i armen ett tag i natt, det är fortfarande ömt, men ingen fara alls egentligen. Jag var inte riktigt säker på det här med vaccin först. Mest för att jag inte ville stå i kö genom hela centrum i timmar med en liten spädis, då om någon gång blir man ju sjuk! Men nu behövde jag ju inte vänta mer än 10 minuter, och det klarade vi ju!

Så förutom lite ömt, lite sovmorgon och lite lugn start på dagen har vi hunnit jobba en stund (både jag och I satt på möte, gick fint, hon kräktes lite på mina byxor men somnade sen precis i slutet av mötet). Sen hänga lite med tjejerna på jobbet, en intervju, avlösning, I fick åka med R till morfar, medans han jobbade lite till och jag gick på kurs. När jag kom hem var hon så snäll att jag inte alls förstod vad R menade med att hon varit gnällig. Min dotter är ju världens snällaste, nästan jämt iallafall!
Nu blir det sömn, i morgon har vi dagis här en liten stund, sen blir det fullt race med både gravidmage och bäbisar. Och lite baka. Det kan bli intressant! Å så laddar vi inför första babysimmet på lördag såklart!


Dessutom börjar bebiskläckartiden nu. Två den här veckan. Och fler kommer det att bli. I vet inte om det, men hon ser fram emot alla kompisar som är påväg, det är jag säker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar