5 januari 2010

en badbrud!

Igår var vi på Gustavsviks äventyrsbad utanför Örebro och badade. Första gången för Isabelle och fröken hade det nog väldigt roligt. Det fanns en fin barnpool med riktigt varmt vatten och där satt vi mest hela tiden. Vi provade stora badet också, även om vattnet var lite kallare där och hon nog blev lite rädd för det så gick det ändå bra. Efter lite mer än 1 timme blrjade vi inse att hon nog var rätt trött, så efter lite mat somnade hon väldigt gott och fick låna kusinens vagn. Så då kunde även jag få åka lite rutchkana, men ärligt talat, sånt var roligare när man var liten, eller kanske om jag haft simglasögon på mig. Fast jag är inte säker på att jag hade vågat titta ändå.. Men med tanke på hur bra det gick igår så känns det ju som att babysimmet som börjar om en och en halv vecka kommer att bli en riktig hit för lilla damen. Härligt!

Påvägen hem åkte vi förbi en kompis som har en son som är två veckor yngre än I. Kul att kunna jämföra lite och se hur det går för honom. Vi var ju tvungna att kolla in deras fina hus, vad jag blir avundsjuk, jag vill också ha jättefönster, massa yta och en öppen spis. Men, för att kunna bygga ett sånt hus här i närheten behövs massa miljoner. Det har vi inte. Däremot blev R nog lite inspirerad av att köpa ny bil, så idag trotsade v kylan (-16 stod det på mätaren) och åkte och kollade saab. Fina bilar det där, så nångång framöver så blir det nog en sån. Tror dessutom att bilen råkade ut för en ordentlig köldknäpp igår när vi åkte igenom ett område med -19. Det knäppte som tusan i bilen och det var riktigt stjärnklart. Vääääldigt glad över värmen i bilen då, och att vi inte fick nån form av motorstopp. Vilse på nån slätt med en trött lite bäbis och vargavinter. *brrrr*

Känns som att en varm soppa eller nått sånt skulle sitta bra till middag, eller ett varmt bad.. Jag är frusen till tusen just nu. Å andra sidan så har jag ju en värmefilt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar