28 april 2009

händelserik tid!

Det har hänt en del saker sen sist, både rent tidsmässigt och hälsomässigt. Förra veckan var det ultraljud på måndagen, där vi för första gången fick se bebis. En mycket märklig känsla måste jag säga, men pyret ser ut att må bra ut. Efter morgonens aktiviteter åkte jag hem för att vila upp mig lite, men hann inte med så mycket vila innan jag fick ordentligt ont i magen. Det blev så illa att jag bara skrek, vilket ledde till att vi i ilfart tog oss in till gynakuten på KS. Där blev jag kvar, i 6 dagar! Efter prover, dropp, kräkningar och en väldig massa tjat om att jag ville åka hem släppte de mig på permis ett par gånger, sen fick jag äntligen åka hem!
Eftersom läkarna inte kunde se något, varesig på proverna eller på något av de ytterligare två ultraljuden som gjordes så ville de inte riktigt släppa mig. Men, till slut kom de fram till hydronefros, eller så att vi andra förstår: en urinvägsinfektion som gått upp i njurarna.
Sjukhusvistelser är aldrig roliga, men jag är glad över att personalen på KS är så underbar och omtänksam. Det är svårt att inte känna sig viktig där.

Nu är jag dock hemma sedan två dagar, även om jag är sjukskriven och ordinerad vila. Min barnmorska tycker att det är bra att jag tar det lugnt, men det är ju ganska tråkigt om jag ska vara ärlig. Jag har redan hunnit med 8 avsnitt av Varuhuset, en sällskapsresa och eftermiddags TV är inte riktigt lika spännande längre.

Nu är det dock dags att skicka in papper till försäkringskassan, välja förlossning och lite allvarligare fundera på hur vi ska göra med vagn. Och dessutom, fixa hallen! Fast det är inte så mycket mitt arbete som Rogers.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar